Wie zijn Alko & Miriam

Wij zijn Alko & Miriam Stoel. Wij zijn getrouwd sinds 2005 en wij zijn betrokken bij Stichting Afterbeat sinds de oprichting in 2010. Samen met Afterbeat hebben we veel evenementen mogen organiseren, gecombineerd met sport en lessen in het voortgezet onderwijs. Na een roeping naar Schotland in 2017 mochten we 2 jaar werken voor The Message. In 2020 hebben we stichting Afterbeat kunnen oprichten in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

IMG_0518

In 2017 opende God deuren die we niet voor mogelijk hadden kunnen houden. Alko kreeg de mogelijkheid om te werken voor The Message Trust. Een grote evangelische organisatie die begonnen is met de band The World Wide Message Tribe. Hun missie is een groot voorbeeld in het werk wat wij nu doen in scholen. Doordat Alko veel op reis was met Transform (voorheen Transform DJS) kwam hij in contact met deze organisatie en kreeg de vraag om te werken voor deze organisatie.

In 2018 opende God de deuren om ook daadwerkelijk te kunnen verhuizen. Het huis werd verkocht en Miriam vond een fantastische baan bij Terwille (christelijke verslavingszorg) waarbij ze online als hulpverlener kon werken.

De eerste 2 jaar na de verhuizing was Alko verantwoordelijk voor het opstarten van alle school missies van de Message Trust in Scotland. In 2020 voelden we een roeping om Afterbeat ook in Schotland op te zetten.

Als u interesse heeft om de familie Stoel persoonlijk te ondersteunen in hun missie om jongeren te bereiken met het evangelie is dat mogelijk via de link ‘ondersteun Alko & Miriam’ onderaan de website of via www.movetoscotland.nl.