Scholentour groot succes!

Hand 2:47 Zij loofden God en stonden in de gunst bij het hele volk. En de Here voegde dagelijks toe aan hen die gered werden.

Sinds 2013 is Afterbeat actief in het voortgezet onderwijs in Veendam. En nog nooit is de bijbeltext die onze leidraad is, zo tot uitwerking gekomen. Met 2 ambassadeur bands uit Amerika en Engeland hebben we het Winkler Prins College bezocht. In de school hebben we meer dan 1500 jongeren gezien en hierdoor kwamen bijna 400 jongeren naar het concert in Club Java. Wat we daar hebben gezien hebben we in al die jaren nog nooit gezien.

Dit was de eerste keer dat we de handen niet konden tellen van jongeren die oprecht Jezus willen volgen. Covid heeft heel duidelijk een enorme leegte bij jongeren in hun hart gecreeerd wat maakt dat ze op zoek zijn naar identiteit en zingeving. De foto hiernaast laat het moment zien. In de foto is te zien hoe overweldigend de kracht van Gods geest aan het werk is. Wij zijn als stichting totaal overspoeld met positieve reacties van ouders en mensen. “Zo gaaf dat jullie dit doen voor jongeren, eindelijk een veilige plek” aldus een moeder die niet Christen is. Op zaterdag hadden we een pizza party en ook daar zijn bijna al onze bijbels uitgedeeld en heeft Cary van de band Trampolines een fantastische getuigenis gegeven. Op maandag kwam een meisje met een tekening naar Afterbeat. Ze aan Lane van dezelfde band dat God de hand naar haar had uitgestoken en dat ze sinds vrijdag Christen is.

Sinds de maandag na de scholenweek is het enorm druk. Met jongeren maar ook ouders die komen kijken wie wij zijn. De fietsen waren niet meer te tellen op gegeven moment. We moesten doordat we overspoeld werden met jongeren snel betere regels opstellen en hebben we ook contact gezocht met de politie om bepaalde jongeren te bespreken. Dit was nodig om een veilige plek voor jongeren te zijn. Graag gebed dat we het aan kunnen de komende tijd. De oogst is groot maar de arbeiders tekort.