DRUGS PREVENTIE

Afterbeat gebruikt persoonlijke verhalen om preventie te helpen. Het Christelijk geloof vertelt dat we slechte ervaringen in goede kunnen omzetten. Daarom geloven we dat de beste manier om de waarheid over verslaving te ontdekken, is door de woorden van degenen die het meegemaakt hebben. Door hun verhalen te vertellen, kunnen ze doorgeven wat ze hebben geleerd, zodat we het bewustzijn kunnen vergroten bij jongeren en zetten we in op het voorkomen dat de studenten dezelfde weg inslaan. Bij het boeken van deze les of workshop krijg je twee van onze belangrijkste teamleden, Jan en Grant (UK), die beiden een persoonlijk verhaal te vertellen hebben. Jan en Grant hopen het bewustzijn te vergroten en te voorkomen dat jongeren dezelfde slechte beslissingen nemen als zij.

Verslaafd & dakloos

Jan komt uit Nederland en is een van onze teamleden die al jaren in onze stichting werkt als bustuurder en vrijwilliger. Jan was jarenlang dakloos en verslaafd aan drugs en alcohol. Zijn leven veranderde in een ogenblik, geknield op een spoorlijn roepend naar God om hulp. Toen na jaren herstelde van de afkickkliniek, beloofde hij nooit meer terug te gaan naar een discotheek. Hij beheert nu de beveiliging tijdens de evenementen van Afterbeat. Soms ook in een discotheek.

MC in Discotheken

Grant is onze MC tijdens onze Afterbeat-evenementen in Schotland en had veel problemen in zijn leven. Gedurende 19 jaar van zijn leven was hij MC in verschillende discotheken en gebruikte hij veel alcohol en drugs totdat hij aan het einde van zichzelf kwam. Grant ging naar een Christelijke afkickkliniek waar hij geloof vond en zich liet behandelen voor alle pijn, schaamte en schuld die hij had ervaren. Het leven van Grant is omgedraaid. Grant helpt graag mensen door zijn ervaringen te delen. ‘Voorkomen is beter dan genezen.’